تصمیم گیری خرید مصرف کننده
زمانی که کالایی خریداری میشود مصرف کننده معمولاٌ از فرایند تصمیم گیری که در پایین به آن اشاره شده است پیروی میکند:
- شناخت مشکل
- جمع آوری اطلاعات
- ارزیابی گزینهها
- خرید
- ارزیابی پس از خرید
این پنج مرحله نشان دهندة یک فرایند عمومی هستند که مصرف کننده از شناسایی یک محصول یا خدمت مورد نیاز تا ارزیابی آن و خرید طی میکند. این فرایند راهنمایی برای مطالعة نحوة تصمیمگیری مصرف کنندگان است. به یاد داشتن اینکه مصرف کننده در تصمیم گیری خود لزوماً نباید همة این مراحل را طی کند نکتهای حایز اهمیت است. در حقیقت مصرف کننده هر لحظه ممکن است به این فرایند خاتمه دهد و حتی ممکن است خرید نکند. (جمالی، 1392)
+ نوشته شده در چهارشنبه بیست و چهارم مهر ۱۳۹۸ ساعت 10:10 توسط شیوا قوامی
|